Vägdag 6

Glatt överraskad!:)
Startvikt: 57,4 kg
Målvikt: 49 kg.
Nuvarande vikt: 55,9 kg
Minus/plus sen sist du vägde dig: -0,4 kg
Totalt Minus sen start: -1,5 kg!

Wohoo och jag har nåt mitt 3,e delmål!:D

Vägning imorgon

Fy farao vad nervöst! Imorgon är det 6,e vägningen och jag har ju smygvägt mig så hittills har jag gått ner lite , men hoppas på att hamna under 56 linjen!:)

Mått

Här är även måtten precis innan jag började och jag har bestämt att nästa gång jag ska mäta är när jag nått mitt mål!:)

Mått:
Vader: 34,5 cm
Lår: 57,5 cm
Mage: 67 cm
Överarm: 28 cm.

Hoppas!

Nu efter en dags måltider + lite godis. (jag vet!) Så har kvällsvikten stannar på 56,7 kg! Herregud det är fasen skönt att inte se 57 eller 58,an som kvällsvikt! Nu hoppas jag att jag kommit under 56 kg till på torsdag!:)

Nu ska jag se på biggest loser och bli peppad!:)

Konstigt?

en jätte konstig grej hände idag, jag har ju varit på 56 kg sträcket . och igår fesade jag och jag hade ätit och så. blev onykter och lite senare så spydde jag. men det konstiga här att när jag vaknade, hade tagit några glas vatten samt ätit några hemmabakade pizza bitar så när jag vägde mig så förväntade jag mig en hög siffra och då möts jag av 55,3 kg? visst blev jag glad men  det är väl  bara för att jag spydde igår? men jaja, jag får väl väga mig igen för det vore för bra för att vara sant att gått ner 1 kg på 1 dag haha;)

Vägdag 5

Startvikt: 57,4 kg
Målvikt: 49 kg.
Nuvarande vikt: 56,3 kg
Minus/plus sen sist du vägde dig: -0,1 kg
Totalt Minus sen start: 1,1 kg!

Det är inte mycket men det går neråt!:)

Hello

Imorgon är det vägning, vet dock redan vad vågen står på eftersom jag vägt mig varje dag nu , men det är bara för att inte tappa fokus, men jag kan säga att jag är riktigt glad! Hörs imorgon;D

BTW, har slutat med nutrilett eftersom det lätt blir att man kanske tar en choklad bit eller nåt och jag vill inte bli större!

Mys

Gårdagen blev det inte mycket mat men tyvärr blev det en del godis på kvällen eftersom jag och pojken hade  myskväll, men jaja det är ju helg så jag har faktiskt inte ångest. :)

Vägdag 4!

Eftersom vågen inte ändrat sig så vägde jag mig idag också och herregud, jag har gått ner och nått andra delmålet!:D
Startvikt: 57,4 kg
Målvikt: 49 kg.
Nuvarande vikt: 56,4 kg
Minus/plus sen sist du vägde dig: -0,6 kg
Totalt Minus sen start: 1,0 kg!

Vägdag 3

Startvikt: 57,4 kg
Målvikt: 49 kg.
Nuvarande vikt: 57 kg
Minus/plus sen sist du vägde dig: +/- 0 kg
Totalt Minus sen start: 0,4 kg!

Denna veckan har jag tyvärr inte ansträngt mig speciellt mycket men jag återkommer med vikten imorgon istället då jag säkert kan garantera att den gått ner!:)


Frukost - AVKLARAD

Jag kom ju till min pojkvän igår och då skulle jag ta en nutrilett till kvällsmat. Det luktade jätte gott eftersom jag tog skogsbär men jag klarade knappt att dricka upp den, mådde jätte illa.

I vilket fall så vaknade jag idag och tog en till frukost, jag var jätte hungrig. Det gick snabbt och enkelt faktiskt! Och nu är jag mätt.

Nutrilett

Idag köpte jag nutrilett kan dock inte äta det varje dag eftersom det känns så dumt att mamma ska veta det så jag kommer endast äta det när jag är hos pojkvännen som jag är nästan varje dag . :)


Mat

Igår åt jag
Frukost: Mjölk + müsli.

Lunch :- (Var inte i skolan under lunchen)

Middag: 3 korvar + 3 bröd + ketchup och senap!

Kvällsmat: 1 kopp grönt té med vanilj och yoghurt och müsli + 1 blond grape

För övrigt ingen mellanmål.

Övrigt: 1 coca cola + popcorn

Vikt nr 2!

Jag har nått mitt första delmål 57 kg! Det känns riktigt kul faktiskt, nu är det bara att hålla tummarna på att det fortsätter neråt.
Startvikt: 57,4 kg
Målvikt: 49 kg.
Nuvarande vikt: 57 kg
Minus/plus sen sist du vägde dig: -0,4 kg
Totalt Minus sen start: 0,4 kg!


Godmorgon

Nu ska jag ta och äta min frukost:
Müsli + mjölk, har nämligen ingen youghurt. Sen vet jag inte riktigt vilka dagar jag ska väga mig på? Jag funderar just nu på varannan dag så jag kommer in i det. Så imorgon får ni nästa vikt alltså, hoppas det är Okej med er;)

Men ja nu måste jag skynda mig att göra iordning så jag inte missar bussen till skolan!

Tips från min personliga tränare

Har en personlig tränare som skrev detta till mig:
Notis: Se ALLTID till att få i dig protein, fett och kolhydrat i varje måltid. Kändisdieter som Atkins, LCHF är livsfarligt och rubbar blodsockernivån. För dig som vill bygga är dessa regler viktiga.

Frukost: Kan bestå av ägg, tonfisk, skinka, kyckling, kalkon på en fullkornsmacka (Lingongrova brukar vara populära, alt pågen), smör (ät naturligt smör), avocado, nötter (mandlar, cashew, valnötter, paranötter etc) är en bra fettkälla. Yoghurt med müsli med cashewnötter i. Juice är helt okej!

Mellanmål 1: Ett äpple för att hålla igång

Lunch: Ät det du kan i skolan men se till att få i dig ett bra mellanmål - Yoghurt med nötter, macka med något proteinbaserat:

Mellanmål - se ovanstående. Det är okej att fuska med bullar och glass ibland! :-) Så länge du får i dig de tre viktiga ingredienserna

Middag: Kan t.ex. Spaghetti (fullkorn), köttfärssås - som vanligt - byt bara ut pastan.
Quinoa är också extremt bra, för det innehåller väldigt mycket protein trots att det är ett sädesslag. Det är bra att äta efter träning. Se även till att få i dig frukt emellanåt, och mycket grönt (dvs under dagens lopp)Avocado, paprika, sallad, tomat, squash, palsternacka. Supergoda att ugnsbaka!

Start

Hej och Godmorgon, detta är min träningsblogg/dagbok. Jag har innan lidit av ätstörningar men jag klarar inte av det utan nu ska jag gå ner på ett nyttigt och hälsosamt sätt, som börjar idag!

Startvikt: 57,4 kg
Målvikt: 49 kg.
Minus sen sist du vägde dig:
Totalt Minus sen start:

Nu kör vi! Ska upp och äta frukost nu

RSS 2.0